پویا سیستم

معرفی انواع سیستمهای حفاظتی و نظارتی

پویا سیستم

معرفی انواع سیستمهای حفاظتی و نظارتی

ایفون تصویری چیست

ایفون تصویری چیست

آیفون تصویری چیست ؟

با پیشرفت علم و فناوری در دنیای امروزی خبری از هیاهوهای قدیم و دویدن برای در باز کردن نیست.

 سیستم های ارتباطی یا همان آیفون ها با آمدنشان به زندگی روزمره ما باعث شده اند تا مانند سایر تکنولوژی های دیگر به راحت تر شدن جریان زندگی ما کمک زیادی بکنند.

سیستم های ارتباطی که به آنها

گفته میشود، تکمیل کننده آیفون های صوتی نسل گذشته هستند. فرد مراجعه کنند به داخل ساختمان یا حتی شرکت و کارخانه ای برای برقراری و شروع ورود خود ناچار است که از این وسیله استفاده کند.

این وسیله جدید میتواند علاوه بر اینکه صدا را منتقل کند، تصویر را نیز با کیفیتی خوب به مانیتور داخل ساختمان منتقل کند. این آیفون های تصویری معمولا دارای امکانات جانبی مثل ضبط کردن صدا و تصویر نیز هستند که در صورت لزوم کاربر میتواند از آن استفاده کند.

آیفون های تصویری به دو صورت رنگی یا سیاه و سفید در بازار موجود است. برای آشنایی بیشتر شما با سیستم آیفون تصویری اجزای اصلی آن را ذکر می کنیم و به بررسی آنها می پردازیم.

اجزای اصلی آیفون تصویری عبارت اند از:

 پنل جلوی در، گوشی یا مانیتور، منبع تغذیه و قفل در باز کن

جالب است بدانید که پنل ها به دو صورت سیاه و سفید و رنگی به بازار ارائه شده است. قسمت های اصلی پانل شامل؛

1- صفحه فلزی “panel” از جنس آلومنیوم آلیاژی می باشد و دور آن لاستیکی برای جلوگیری از نفوذ آب قرار داده شده است 2- شیشه محافظ لنز؛ برای اینکه تاثیر نور خورشید بر روی لنز کمتر باشد، این شیشه را تعبیه کرده اند 3- دوربین آیفون؛ این دوربین وظیفه دریافت تصویر در دو نوع رنگی و سیاه و سفید را بر عهده دارد 4- LED های دریافت کننده نور مادون قرمز؛ این ویژگی باعث می شود که در شب بتوانید تصویر خوبی را ببینید 5- بلند گو برای پخش صدا 6- شستی برای زنگ زدن به تعداد طبقات 7- میکروفون برای منتقل کردن صدا به گوشی 8- پیچ های تنظیم دوربین 9- ترمینال های اتصال سیم مانیتور در پشت پانل 10- سیم اتصال تغذیه 12 ولت 11- سیم اتصال در باز کن 
همان طور که گفته شد این گوشی ها بر دو نوع سیاه و سفید و رنگی وجود دارند. گوشی های سیاه و سفید و معمولی از لامپ تصویر استفاده می کنند و نمایش تصویر این گوشی ها به صورت LCD می باشد.

در سیستم آیفون تصویری منبع تغذیه که مورد استفاده قرار می گیرد، مانند آیفون های معمولی می باشد که دارای خروجی 12 ولت dc و ac است. خروجی ac جهت تغذیه در باز کن، در نظر گرفته شده است. این خروجی مستقیما به سیم های آبی و قرمز پشت پانل متصل می گردد.

قفل در باز کن در این آیفون ها بر دو نوع که اولین نوع آن با زنجیر بوده که از انرژی ذخیره شده فنر برای آزاد کردن زبانه در استفاده می کند و دومین نوع آن نیازی به وجود زنجیر ندارد و توسط زبانه به داخل کشیده شده و در باز میشود. خوب است بدانید نوع دوم در بازکن ها معمولا از 12 dc ولت 1 آمپری تغذیه می کنند.



صفحه کلید ورودی:

شامل قاب و شستی زنگ و جعبه زیر پنل میباشد.که باید در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و نور خورشید مقاوم باشد.میتوان از قاب مخصوص نیز استفاده کرد که بعضی از آنها مجهز به سیستم اعلام ضد سرقت و یا آژیر میباشند.

گوشی و صفحه نمایش:

در داخل واحد با ارتفاع ۱۴۵ سانتی متر از کف نصب میشوند و گوشی شامل صفحه ی نمایش، اسپیکر و میکروفون خواهد بود که با توجه به مدل گوشی می تواند لمسی، دکمه ای و با امکانات متفاوت وجود داشته باشند

منبع تغذیه و قفل باز کن:

اجزای این قسمت شامل منبع تغذیه، قفل بازکن است .منبع تغذیه مدار الکترونیکی ولتاژ ۲۲۰ را به ۱۲ ولت تبدیل میکند و مستقیم به برق شهر متصل است.قفل بازکن ها در چند مدل زنجیردار و بدون زنجیر و یا از نوع مغزی قفل هستند همچنین باید در اثر ضربه به در باز نشوند.

کابل مخصوص ارتباطات آیفون تصویری:

کابل زوجی یا کابل آیفون تصویری به عنوان رابط بین اجزای دیگر است.در دو سطح مقطع ۰٫۶ و ۰٫۴ میلی متر مربع عرضه میشوند.این کابل ها از نوع فویل دار هستند که این فویل ها باعث جلوگیری از نویز و اختلال در صدا و تصویر آیفون میشوند.

دوربین آیفون:

دوربین وظیفه انتقال تصویر از پشت در به داخل ساختمان برای نمایش در مانیتور آیفون را دارد و در دو نوع رنگی و سیاه سفید موجود هستند که دارای دو زاویه دید معمول و باز هستند، همچنین باید مجهز به مادون قرمز برای دید در شب باشند

پنل آیفون تصویری کدینگ:

پنل کدینگ برای ساختمان هایی با تعداد واحد بیشتر به کار می روند، به این صورت که به جای شاسی های زنگ بر روی پنل، عدد های ۰ تا ۹ قرار دارند و هر واحد شماره مشخص تعریف شده ای دارد. با گرفتن شماره واحد مورد نظر و فشردن کلید زنگ  می توان با آن واحد تماس برقرار کرد.

نصب در بازکن کارتی:

برای کنترل تردد میتوان از ماژول های کارتخوان استفاده کرد.این پنل قادر است تنها با به کار گیری یک کارت RFID  (فناوری کارتهای بدون تماس) درب ساختمان را باز کند،به طوریکه با نزدیک کردن کارت مجاز به آن، قفل برقی فرمان گرفته و در باز میشود.