پویا سیستم

معرفی انواع سیستمهای حفاظتی و نظارتی

پویا سیستم

معرفی انواع سیستمهای حفاظتی و نظارتی

ویژگی بهترین جک درب پارکینگ



چگونه بهترین جک درب پارکینگ را بخریم و از آن نگهداری کنیم
بنابر اعلام گذر کنترل، نکات مهمی هنگام خرید جک درب پارکینگ وجود دارد که رعایت آن باعث می شود تا در آینده درب پارکینگ شما باعث آزار و اذیت شما نشود. فروشگاه اینترنتی  بهترین جک درب پارکینگ به بررسی این نکات مهم می پردازد:
برای انتخاب جک پارکینگ، حتما باید وزن هر لنگه درب را به صورت حدودی بدانید زیرا جک های پارکینگی برای وزن های مختلف انتخاب شده اند.هر چه وزن درب بالاتر باشد باید از جکهای قوی تر استفاده شود.
عرض درب مورد بعدی است که باید در نظر گرفته شود و در انتخاب جک پارکینگ بسیار اهمیت دارد.برای درب های کوچک که عرض آنها زیر ۲ متر است میتوان از جک درب پارکینگ با کورس ۴۰۰ استفاده کرد و برای عرض های بیشتر از ۲ متر کورسهای ۵۰۰ و ۶۰۰ مناسب هستند.هرچه طول بازوی جک یا همان کورس جک پارکینگ بیشتر باشد گشتاور یا همان خاصیت اهرمی جک بیشتر می شود و جک ها درب را با قدرت بیشتری حرکت می دهند.
میزان تردد در پارکینگ نکته مهم بعدی است که باید به آن توجه شود.برای تردد های کم در حدود ۱۵ تا ۲۰ مرتبه در روز می توان از جک های پارکینگی الکترومکانیک استفاده کرد که بسیار متداول هستند و قیمت آنها هم مناسب است. این جک ها از موتور و گیربکس و میل ماردان تشکیل شده اند.
برای درب هایی که تردد آنها در روز بالا است مانند مجتمع ها و پارکینگ های بزرگ از جک های پارکینگ هیدرولیک استفاده کنید زیرا تردد این جک ها نامحدود است و در اثر بازو بسته شدن مکرر داغ نمی کند و خراب نمی شود، البته قیمت این نوع جک ها بسیار گرانتر است. این جک ها از پمپ هیدرولیک روغن هیدرولیک و جک تشکیل شده اند و نمونه ایرانی ندارند.

جک پارکینگی الکترومکانیک
 

جک های الکترومکانیکی از یک موتور تشکیل شده است که از پوسته (استاتور) و آرمیچر (روتور) . زمانی که به استاتور ولتاژ اعمال می شود  روتور شروع به حرکت می کند .البته باید در نظر گرفت زمانی که بخواهیم جهت حرکت روتور عوض شود . باید جای مثبت و منفی اعمال شده به استاتور را عوض کرد .روی محور روتور یک چرخدنده مارپیچ وجود دارد که با حرکت آن ، چرخدنده دیگری را به حرکت وا می دارد که این چرخدنده به یک میله مارپیچ نصب است که میله مارپیچ با حرکت خود مهره ای که بر روی خود دارد را به عقب یا جلو حرکت می دهد .

اجزای جک پارکینگی:

جک بازویی : جک بازویی درواقع ابزاری برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی می باشد.
مرکز کنترل : همانطور که از اسم آن مشخص می باشد وظیفه فرمان برای باز و بسته شدن و توقف جک‌ها را دارد و در آخر رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگ می‌ باشد.
فلاشر : فلاشر درواقع با علایم و آلارم هشدار دهنده مختلف مانند چشمک زدن، پیام مرکز فرمان را نشان می‌ دهد
ریموت کنترل : ریموت کنترل وسیله ارتباطی کاربر با مرکز فرمان می‌با شد که غالبا ۲ ریموت کنترل در پکیج وجود دارد.
چشمی : چشمی به دلیل داشتن سیستم مادون قرمز اگر خودرو، عابری یا مانعی در مقابل چشمی حس کند، از باز و بسته شدن درب جلوگیری می‌کند و مانع از صدمه زدن درب به خودرو می شود.

حتما قبل از خرید جک پارکینگی طول و وزن حدودی هرلنگه درب را به دست بیاورید ،زیرا دانستن طول و وزن درب اهمیت زیادی دارد و معمولا برای درب های باطول هر لنگه ۲/۵متر از شفت های متوسط و برای بیشتر از ۲/۵متر از شفت های بلند جک در استفاده می کنند.

همچنین اگر وزن هر لنگه درب تا ۳۵۰کیلوگرم باشد از جک های سبک وزن و بالای ۳۴۰کیلو از جک های سنگین تر استفاده میشود.مقدار تردد روزانه نیز در انتخاب جک پارکینگی بسیار موثراست ،برای تردد های بالای ۲۰واحد بهتراست از جک های درب پارکینگ هیدرولیک استفاده کنید که با فشار روغن کارمی کنند و در تردد های بالا داغ نمی کنند .

اما برای ترددهای زیر ۲۰واحد می توانید از جک های پارکینگی الکتروموتور استفاده کنید.قیمت این جک ها بسیار ارزان تر هستند.با داشتن این اطلاعات و گذاشتن آن در اختیار کارشناس جک پارکینگ،میتوانید از مدل های مناسب که قابلیت انجام کارشما را دارند مطلع شوید.
حال برای انتخاب برند مناسب جک در به یاد داشته باشید که از برندهایی استفاده کنید که شناخته شده باشند و شرکت خدمات دهنده آن معروف و مشخص باشد.

متاسفانه بعضی از فروشندگان جک درب پارکینگ برندهای تازه به بازار آمده را به عنوان برندهای خارجی فروخته که این جک ها کیفیت و کارایی مناسب را ندارند،بنابراین از برندی استفاده کنید که شناخته شده باشند.بهتر است جک پارکینگ را از شرکت ها خرید کنید، و تسویه حساب را بعد از اتمام کار انجام دهید تا درحین کار هزینه اضافه برای شما تراشیده نشود،خرید مستقیم از نصاب ها ممکن است درآینده شما را برای دریافت خدمات به مشکل بیندازد،زیرا کسی نصاب ها را موظف به ارائه خدمات نمیکند اما شرکت ها موظف هستند خدمات بدهند.

برای انتخاب جک درب پارکینگ علاوه بر دانستن مشخصات درب مانند وزن، طول، تعداد تردد باید مشخص کنید چه مقدار هزینه ای برای خرید درنظر گرفته اید، مسلما هرچه هزینه بیشتری برای خرید جک پارکینگ انجام دهید کیفیت بالاتری بدست خواهید آورد. البته باید مراقب باشید تا جک های بی کیفیت و ارزان را بنام جک خوب و خارجی به شما ندهند.
اگرنمی خواهید زیاد هزینه کنید و تعداد واحدهایی که از پارکینگ استفاده می کنند زیاد نیست مثلا ۴ یا ۸ واحد می توان از جک های ایرانی و چینی خوب استفاده کرد مانند جک سیماران، جک یال و جک میلان. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.